17
februari
2023
|
14:37
Europe/Amsterdam

Beauty Is...

Beauty-is-2022-window-large-rollup-banner-1600x1160mm - Web Rendition

BEAUTY IS… 
MET TROTS PRESENTEREN WIJ ONZE NIEUWE INTERNATIONALE CAMPAGNE!

 

BEAUTY IS… GRACIOUS
DOUGLAS introduceert een nieuwe visuele identiteit in heel Europa, zowel in de stores als online. De esthetische, maar emotionele beelden van de bekenede Australische fotograaf Chris Colls, met internationale fi lmsterren als Diane Kruger en Elyas M’Barek, vervangen na vijf jaar de beelden van Peter Lindbergh. Woensdag 15 februari 2023 is de nieuwe internationale campagne ‘’Beauty Is…’’ gelanceerd. Europa’s toonaangevende platform voor premium beauty wilt met deze campagne een impuls geven aan de persoonlijke invulling van beauty. “Voor ons is het onderwerp beauty iets wat constant verandert. Onder het motto ‘schoonheid is wie zich mooi voelt’, is de perceptie van beauty persoonlijk en kan het snel veranderen”, zegt Caroline Schmitt, CMO DOUGLAS Group.

BEAUTY IS… CONNECTING 
DOUGLAS heeft vier veelzijdige persoonlijkheden gekozen die ‘Beauty Is ...’ en het bedrijf in de toekomst zullen belichamen: Hollywoodster Diane Kruger, Oostenrijkse acteur Elyas M’Barek en internationale modellen Ajok Madel en Alexandra Agoston. Alle vier delen ze niet alleen een buitengewoon charisma, maar ook een authentieke, persoonlijke aanwezigheid voor de camera. Natuurlijk hebben zij hun eigen begrip van schoonheid. “We wilden een nieuw en modern visueel ontwerp ontwikkelen dat onze merkidentiteit op een esthetische manier ondersteunt. Door de visuele intensiteit en nabijheid weerspiegelt het de kern van onze nieuwe campagne ‘Beauty Is ...’ en dus onze merkfi losofi e,” zegt Caroline Schmitt.

BEAUTY IS… GENTLE 
OVER DE FOTOGRAAF CHRIS COLLS 
Fotograaf en creatief directeur van de campagne Chris Colls staat voor een duidelijke, minimalistische en eigentijdse stijl van fotografi e. Of dit nu in zwartwit of in gereduceerde kleur is, zijn werk wekt interesse door de tijdloosheid. Colls ziet bewust af van overdreven poses en creëert moeiteloze, natuurlijke en authentiek ogende beelden. 

BEAUTY IS… SURPRISE
OVER DOUGLAS 
DOUGLAS inspireert klanten om hun eigen soort schoonheid te beleven. Dit doet Douglas door een ongeëvenaard assortiment aan te bieden in online winkels, het partnerprogramma en ongeveer 1.800 stores. De verdere ontwikkeling van de succesvolle omnichannel-positionering vormt de kern van de strategie, waarmee zowel de winkelervaring als sterke e-commerce consequent wordt uitgebreid. In het boekjaar 2021/22 genereerde DOUGLAS een omzet van 3,65 miljard euro op het gebied van parfumerie, decoratieve cosmetica, huid- en haarverzorging, evenals voedingssupplementen, gezondheid en accessoires.

Er is niet één manier om te zeggen wat schoonheid is of zou moeten zijn. Wat betekent Beauty voor jou?

YOUR BEAUTY IS...