09
augustus
2019
|
16:17
Europe/Amsterdam

meerderheidsbelang in NICHE BEAUTY

Douglas investeert in luxe segment

• Douglas en NICHE BEAUTY willen de dynamische groei van de online business voor exclusieve trendproducten versnellen.

• Douglas bevestigt haar positie als beste online beautyretailer, door de versterking van het luxe segment en het toevoegen van NICHE BEAUTY aan haar beauty platform.

• Tina Müller, Group CEO van Douglas: “NICHE BEAUTY stelt Douglas in staat een luxe assortiment toe te voegen dat een perfecte aanvulling vormt op onze multi-brand strategie.”

 

Douglas, Europa’s meest toonaangevende retailer in premium beauty, verwerft een meerderheidsbelang in NICHE BEAUTY, een ambitieus online bedrijf dat zich uitsluitend toelegt op uitzonderlijke, internationale en premium cosmeticamerken. De overname zal de positie van Douglas in het luxe segment versterken en Douglas in staat stellen haar eigen krachtige platform te gebruiken om de snelle groei van NICHE BEAUTY selectief te ondersteunen. Douglas zal een belang van 51 procent verkrijgen in NICHE BEAUTY naast de oprichtende familie, die het bedrijf zal blijven leiden.

Tina Müller, Group CEO van Douglas: “We zijn altijd op zoek naar veelbelovende investeringen die ons portfolio verbeteren en onze #FORWARDBEAUTY-strategie versterken. NICHE BEAUTY stelt Douglas in staat een luxe assortiment toe te voegen dat een perfecte aanvulling vormt op onze multibrandstrategie. We kijken ernaar uit om samen met de oprichters Laetitia von Hessen, Sarah von Doetinchem en Andreas Bechtolf het volledige potentieel van hun visie te realiseren en nog meer innovatieve producten naar Europa te brengen.”

 

Unieke collectie van luxueuze en gespecialiseerde merken

NICHE BEAUTY, dat wordt gerund door de oprichtersfamilie, biedt klanten een unieke verzameling van luxueuze en gespecialiseerde merken, waarvan vele momenteel enkel bekend zijn bij insiders en vaak enkel op de buitenlandse markt verkrijgbaar waren. Het assortiment bestaat uit meer dan 6.000 producten van meer dan 200 exclusieve merken. Elk van deze producten is gecreëerd op basis van de nieuwste onderzoeksresultaten, technologische innovaties en hoogwaardige ingrediënten. „Het NICHE BEAUTY-team heeft met succes aangetoond dat het voldoet aan de wens van het groeiende aantal klanten voor exclusieve, hoogwaardige cosmetica“, zegt Vanessa Stützle, Executive Vice President E-Commerce & CRM. “Met de Douglas Online Shop, parfumdreams en NICHE BEAUTY bieden we onze klanten een complementaire productwereld in lijn met onze platformstrategie. Hierdoor kunnen we verschillende doelgroepen nog preciezer en efficiënter aanspreken.”

 

Experts in innovatieve nicheproducten

NICHE BEAUTY werd in 2011 opgericht door de zusters Laetitia von Hessen en Sarah von Doetinchem samen met hun vader Andreas Bechtolf om klanten in Duitsland toegang te geven tot vernieuwende schoonheidsproducten van internationale markten. Ze reizen de wereld rond om de nieuwste insiderstips en producttrends te ontdekken voor de 250.000 online shopbezoekers van NICHE BEAUTY. Deze groeiende community getuigt van het talent van het managementteam betreffende het identificeren en introduceren van aantrekkelijke lifestylemerken.

 

Douglas is de ideale partner voor de toekomst

“Onze missie is om onze klanten toegang te geven tot ‘s werelds meest exclusieve cosmeticaproducten. Door samen te werken met Douglas hebben we nu de steun van de sterkste en meest gerenommeerde Europese partner in premium beauty, dit biedt ons nieuwe kansen. Douglas is het ideale platform voor NICHE BEAUTY om ervoor te zorgen dat de volgende fase van onze groei nog succesvoller is,” Aldus Laetitia von Hessen, oprichter van NICHE BEAUTY. Sarah von Doetinchem voegt eraan toe: “We zien onszelf als een lifestyle-merk. Samen met een sterke organisatie als Douglas kunnen we ons richten op het vergroten van het bewustzijn voor ons bedrijf, waardoor het in de toekomst toegankelijker wordt voor klanten in heel Europa.”