31
juli
2019
|
17:07
Europe/Amsterdam

Douglas lanceert Beauty Mirror

Douglas, de meest toonaangevende beautyretailer in de Europese beautybranche, presenteert de nieuwe Douglas Beauty Mirror. De innovatieve tool is geïntegreerd in de Douglas App en beschikt naast een frisse look over intuïtieve functies. Consumenten kunnen hun virtuele look fotograferen, per e-mail verzenden of opslaan en rechtstreeks delen. “De Douglas App is essentieel voor ons digitale succes. Met de nieuwe Douglas Beauty Mirror digitaliseren we de schoonheidservaring voor onze klanten en maken deze op elk moment en overal toegankelijk. Het onderstreept onze expertise als vooraanstaande beauty destination in Europa en biedt onze klanten opnieuw unieke diensten, zowel online als offline.“ aldus Vanessa Stützle, Douglas Vice President E-commerce en CRM.

Deze unieke service is mogelijk dankzij virtual reality. Met de Beauty Mirror kunnen onze klanten complete make-uplooks en individuele producten in diverse kleurtinten uitproberen, combineren en kopen. In de pilotfase zijn meer dan duizend producten van Lancôme, Giorgio Armani en Yves Saint Laurent beschikbaar. Dit digitale productportfolio zal in de toekomst geleidelijk worden uitgebreid.

In Duitsland, Oostenrijk, Italië, Polen en Nederland kunnen consumenten de Beauty Mirror inde Douglas App gebruiken.

Over Douglas

Douglas is de meest toonaangevende beautyretailer in de Europese beautybranche, met ruim 2.400 stores en een snel groeiend aantal online shops in 24 Europese landen. In het boekjaar 2017/18 behaalde het bedrijf een omzet van 3,3 miljard euro. Elke dag opnieuw zetten zo'n 20.000 Beauty Advisors zich vol enthousiasme in om haar klanten mooier en daarmee gelukkiger te maken. Douglas heeft een uitgebreid assortiment met circa 50.000 hoogwaardige producten van meer dan 650 merken op het gebied van parfumerie, decoratieve cosmetica en huidverzorging, evenals voedingssupplementen en accessoires. Met circa 40 miljoen Beauty Cardhouders heeft Douglas een van de grootste klantloyaliteitsprogramma's in Europa. Met vakkundig advies en unieke services zet Douglas de toon binnen de beautybranche – zowel online als offline.

#doitforyou