14
juni
2019
|
10:02
Europe/Amsterdam

Douglas ontwikkelt haar platformstrategie

De online activiteiten vormen de belangrijkste aanjager van groei voor het langetermijnsucces van de onderneming. Om nog effectiever gebruik te kunnen maken van het digitale groeipotentieel ontwikkelt Douglas Group haar e-commerce naar een platform-gebaseerd model. Daarvoor zullen Douglas’ toonaangevende e-commerce-activiteiten worden uitgebreid tot het centrale beautyplatform van Europa – op gelijk niveau met bijvoorbeeld bekende platforms in de fashionbranche.

De kern van deze platformstrategie is het opzetten van een open online markt waar de klanten van Douglas in de toekomst ook producten van externe partijen aanbiedt. Eind 2020 is naar verwachting de uitrol van het vernieuwde platform. .

‘Door onze infrastructuur open te stellen voor partners, kunnen we ons platform nog verder opschalen, klanten een ongekend productassortiment aanbieden en nieuwe inkomstenstromen voor Douglas genereren – waarbij steeds uiterst efficiënt gebruik wordt gemaakt van kapitaal,’ aldus Tina Müller, CEO Douglas Group. ‘Ons doel is om een ecosysteem op beautygebied te creëren dat als één centraal contactpunt fungeert in een gekoppelde markt en zijn eigen, zichzelf versterkende groeimomentum ontwikkelt.’

Over Douglas

Douglas is de meest toonaangevende beautyretailer in de Europese beautybranche, met ruim 2.400 stores en een snel groeiend aantal online shops in 24 Europese landen. In het boekjaar 2017/18 behaalde het bedrijf een omzet van 3,3 miljard euro. Elke dag opnieuw zetten zo'n 20.000 Beauty Advisors zich vol enthousiasme in om haar klanten mooier en daarmee gelukkiger te maken. Douglas heeft een uitgebreid assortiment met circa 50.000 hoogwaardige producten van meer dan 650 merken op het gebied van parfumerie, decoratieve cosmetica en huidverzorging, evenals voedingssupplementen en accessoires. Met circa 40 miljoen Beauty Cardhouders heeft Douglas een van de grootste klantloyaliteitsprogramma's in Europa. Met vakkundig advies en unieke services zet Douglas de toon binnen de beautybranche – zowel online als offline.

#doitforyou